Del

Betaling- & ændringsbetingelser m.m.

Betingelser, betaling og vigtig information:

Norsk Rejsebureaus åbningstider

1/9-1/3, hverdage kl. 09.00-16.30 – lørdag & søndag lukket.

1/3-1/9, hverdage kl. 09.00-16.00 – lørdag & søndag lukket.

Middagslukket 12.00-12.45.

Reduceret åbningstid under Corona-restriktioner.

Henvendelser om afbestilling og ændring af andre årsager end akut opstået sygdom skal foretages i bureauets normale åbningstid. E-mail læses på hverdage.

Generelt

Norsk Rejsebureaus vinterkatalog udkommer primo august 21. Rejserne i Norsk Rejsebureaus vinterkatalog arrangeres i henhold til Lov nr. 1666 af 26/12/2017 om Pakkerejser og sammensatte rejsearrangementer. Vinterkataloget er gyldigt i perioden 15/12-2021 – 18/4-2022.

Registreret i Rejsegarantifonden nr. 1340

  • CVR nr. 25 10 45 44
  • Udvidet ansvarsforsikrings nr. 018-820072
  • DRF medlemsnr. 074
  • IATA nr. 17-2-0459-6
  • Bank: Nordea, reg 2191 konto 0103 376 165

Priser

Vinterkatalogets priser beregnes juli 2021.

Der tages forbehold for eventuelle prisændringer, nye skatter, olietillæg og afgifter m.m. 

Fælles for alle rejser

NB På alle rejser opkræves udvidet ansvarsforsikring pr. person kr. 25.

Bestilling og betaling

Bestilling foretages hos Norsk Rejsebureau. Din bestilling er straks bindende, uanset om den er afgivet mundtligt eller skriftligt. For bureauet er bestillingen bindende, når depositum er modtaget.

OBS: Ved bestilling senere end 45 dage før, skal beløbet betales før vi endelig bestiller opholdet.

Hvad er en pakkerejse:

En pakkerejse består af minimum to af følgende rejseydelser, der skal bestilles samtidig:

                * Transport

                * Indkvartering

                * Turistmæssig ydelse

                * Billeje 

Transport = Fx fly, bus, tog, færge m.m.

Indkvartering = Fx hotel eller hytte m.m.

Turistmæssig ydelse = kan være mange forskellige ting. Det afgørende er, at det er væsentligt i forhold til det samlede produkt, hvor det er kombineret med en af de tre andre.

En pakkerejse inkluderer (se definition ovenfor)

  1. Transport, bestilt ophold på hotel eller i anden bolig og med evt. forplejning som angivet.
  2. Alle skatter, afgifter og olietillæg, i det omfang de var kendt pr. 1. januar 2021.

 

En pakkerejse inkluderer ikke

  1. Bidrag til Rejsegarantifonden, pr. pers kr. 25, opkræves på alle pakkerejser.
  1. Udvidet ansvarsforsikring pr. pers. kr. 25 opkræves på alle rejser.
  1. Transport i Oslo mellem havnen/lufthavnen og Oslo S. er ikke inkl.

  2. Måltider undervejs.

Depositum

Depositum udgør 35% af rejsens samlede pris, dog min kr. 1.500. Betales senest 3 dage efter bestilling.

NB Restbeløbet skal være Norsk Rejsebureau i hænde:

  • Hotelophold: senest 6 uger før afrejsen.
  • Hytter/lejligheder med 13 eller færre ordinære sengepladser: senest 8 uger før afrejsen.
  • Hytter/lejligheder med 14 eller flere ordinære sengepladser: senest 13 uger før afrejsen.

Afbestillingsforsikring skal indbetales sammen med depositum.

Restbeløb

Fremgår af bekræftelsen. Det er dit (kundens) eget ansvar at indbetale rettidigt, rykker vil ikke blive fremsendt.

Såfremt restbeløb ikke modtages rettidigt, forbeholder Norsk Rejsebureau sig ret til at annullere rejsen for kundens regning.

Rejsedokumenter fremsendes når betaling af restbeløbet er registreret (senest 3 uger inden afrejse).

Covid-19 information - opdateres løbende, da ændringer kan forekomme. Se mere her

Norsk Rejsebureau følger såvel de danske som norske myndigheders vejledninger samt alle udmeldinger fra Danmarks Rejsebureau Forening.

På udvalgte pakkerejser:  

Du har ret til gebyrfri afbestilling (det er os der tager beslutningen om aflysning), hvis Udenrigsministeriet fraråder alle ikke nødvendige rejser til Norge/Sverige eller indrejserestriktioner der forhindre Jer (fx karantæneregler) i at rejse ind i Norge/Sverige når I skal afsted.

Du vil derfor være dækket:

  1. Hvis Danmark er ramt af de regionale indrejsebestemmelser fra Norge og de Norske Helsemyndigheter indfører restriktioner eller krav som gør at det ikke er muligt at gennemføre opholdet
  2. Hvis den danske rejsevejledning sætter Norge i orange eller rød senest 3-7 dage før afrejse

Hvornår vi tager en evt.  beslutning om annullering af jeres rejse afhænger af udviklingen i smittetallene, vaccinationer, rejsevejledningerne og de enkelte destinationer og overnatningssteders regler – dog altid senest 7-3 dage før afrejse.

Vælger I selv at afbestille tidligere er det de almindelige afbestillingsregler der gælder.

Herunder følger de almindelige afbestillingsregler:

Afbestilling Forsikring

Vi anbefaler at tegne en afbestillingsforsikring, tegnes gennem Gauda Rejseforsikring A/S*. 

Præmien kan være:

- 6 % af rejsens pris. 

- Årsafbestillingsforsikring pr. pers. kr. 272
  Familie årsafbestillingssforsikring pr. år kr. 798.
   (Dækning max. kr. 10.000 pr. pers. pr. år.) 

- Årsafbestillingsforsikring pr. pers. kr. 656.

- Familie årsafbestillingsforsikring kr. 1.768
   (Dækning max. 30.000 pr. pers. pr. år. )

Forsikringen dækker omkostninger ved afbestilling, der skyldes akut opstået sygdom eller alvorlig tilskadekomst hos den rejsende selv eller nærmeste
familie i perioden  helt frem til afrejsen.

Forsikringsbetingelser vedhæftes bekræftelsen. 

NB Præmien for afbestillingsforsikring kan ikke tilbagebetales, da forsikringen træder i kraft på bestillingsdato.

Afbestillingsbestemmelser for hotelrejse

  • Ved afbestilling mere end 45 dage før afrejse er det indbetalte depositum tabt.
  • Fra 44 dage før afrejse ingen refundering.
  • Efter afrejse: hverken hel eller delvis refundering af ubenyttede ydelser.
  • Afbestillingsbestemmelser for hytte / lejlighed med 13 eller færre ordinære sengepladser
  • Ved afbestilling mere end 8 uger før lejemålet er hele det indbetalte depositum tabt.
  • Fra 8 uger før ankomst hæftes for hele lejemålet.
  • Afbestillingsreglerne for hytter/lejligheder gælder også, når de indgår i en pakkerejse.

NB I tillæg til ovennævnte kommer der afbestillingsgebyr på transport. Gebyrets størrelse vil være afhængig af transporttype og afbestillingstidspunkt - op til 100% - spørg bureauet.

Efter afrejse: hverken hel eller delvis refundering af ubenyttede ydelser.

Afbestillingsbestemmelser for hytte / lejlighed med 14 eller flere ordinære sengepladser

  • Ved afbestilling mere end 13 uger før lejemålet er hele det indbetalte depositum tabt.
  • Fra 13 uger før ankomst hæftes for hele lejemålet.
  • Afbestillingsreglerne for hytter/lejligheder gælder også, når de indgår i en pakkerejse.
  • NB I tillæg til ovennævnte kommer der afbestillingsgebyr på transport. Gebyrets størrelse vil være afhængig af transporttype og afbestillingstidspunkt - op til 100% - spørg bureauet.

Efter afrejse: hverken hel eller delvis refundering af ubenyttede ydelser.

Afbestillingsbestemmelser for fly

På flyrejser vil der i tillæg til forannævnte afbestillingsgebyr komme gebyr på kr. 600 pr. person, dog max. rejsens pris. Flybilletter kan ikke ændres/refunderes uden gebyr op til 100% .

Ændring

Ændringsgebyr for hotel/fjeldstue

Ved ændring mere end 45 dage før afrejse kr. 500 pr. person. Senere ændringer betragtes som afbestilling og ny bestilling.

Ændringsgebyr for bestilling på hytte / lejlighed med 13 eller færre ordinære sengepladser:

Ændring mere end 8 uger før ankomst 25% af depositum, min. kr. 1.000 pr. hytte/lejlighed.

Herefter betragtes ændringer som afbestilling og nybestilling.

Ændringsgebyr for bestilling på hytte / lejlighed med 14 eller flere ordinære sengepladser:

Ved ændring mere end 13 uger før ankomst 25% af depositum, min. kr. 2.500 pr. hytte/lejlighed.

Herefter betragtes ændringer som afbestilling og nybestilling.

Ændring af transport i forbindelse med pakkerejser - færge, tog, bus

Ved ændring mere end 45 dage før afrejse pr. person kr. 500, herefter min. pr. person kr. 1.000, dog max. transportens pris.

NB Ved tillægsbestillinger foretaget efter restbeløbet er betalt pålægges et ekspeditions- og forsendelsesgebyr på kr. 100.

Vilkår for flybilletter til Norge

SAS

Vi har i prislisten, PRIS C, angivet prisen for en færdigpakket rejse med SAS København-Oslo t/r inkl. alle skatter og afgifter (skatter og afgifter udgør pt. kr. 585) - samt transport helt frem til hotellet.

* Vi modtager et vederlag for formidling af forsikringer. Yderligere oplysninger på bureauet.

Billetten kan ikke ændres uden et ændringsgebyr op til 100%. Pakkerejsen skal vare mindst 2 nætter.

Du må frit medbringe 1 stk. bagage max 23 kg.

Evt. afbestilling

Billetten kan ikke ændres og/eller refunderes uden et annulleringsgebyr op til 100%.

For billigere flybilletter til Oslo: Se side 56-62.

Norwegian

Vi udsteder også billetter med Norwegian København-Oslo t/r. Såfremt du ønsker at benytte dem, bruger vi PRIS C som udgangspunkt.
Vi regulerer i op- eller nedadgåendende retning afhængig af den aktuelle dagspris på Norwegian.

Disse billetter skal betales med det samme.

Der er næsten ingen børnerabat på disse billetter.

Evt. afbestilling

Billetten kan ikke ændres og/eller refunderes uden gebyr op til 100%.

Der skal betales for bagage (bestilles hos os), p.t. 105 kr. for 1.kuffert og 275 kr. for 2.kuffert (max 23 kg) hver vej.

Skiudstyr  

SAS: Bestilles hos Norsk Rejsebureau, betales på www.sas.dk.

Norwegian: Bestilles/betales sammen med flybillet hos Norsk Rejsebureau.

Forbehold

Norsk Rejsebureau optræder som agent for de benyttede samarbejdspartnere: transportselskaber, hoteller, hytteejere såvel som andre virksomheder og enkeltpersoner og påtager sig derfor intet ansvar for forhold, som bureauet ingen indflydelse har på.

Evt. ekstraomkostninger i forbindelse med forsinkelser, omlægninger o.lign. påhviler den rejsende. Norsk Rejsebureau indtræder ikke i de lovpligtige ansvar, som måtte påhvile transportselskaber, hoteller og andre, med hvem der samarbejdes, og påtager sig endvidere intet ansvar for personskader eller for bortkommen, stjålen eller ødelagt bagage.

NB Der tages sædvanligt forbehold for afgiftsændringer, prisforhøjelser, åbenbare fejl  og trykfejl såvel i tekst som i prisliste. Underretning skal ske tidligst muligt og senest 20 dage før afrejsen.

Offentlig forsikring

Vi anbefaler at du tegner en rejseforsikring.

Når du rejser på ferie i Norge skal du medbringe det blå kort eller det gule sundhedskort (en nordisk aftale gør at du oftest kan nøjes med at vise det gule).

På ferierejser i Norge, er du omfattet af Nordisk Konvention, som dækker udgifter til offentlig lægehjælp,  hospitalsindlæggelse og evt. hjemtransport, hvis det er lægeordineret. Men honorar for lægehjælp må betales på stedet og der kan kan forekomme egenbetaling. Udlæg af den offentlige andel refunderes efter hjemkomst via kommunen. Refusionen tager tid!  

DU er IKKE ALTID dækket for hjemtransport fra Norge. Er man fx udskrevet fra sygehus, erklæret rask og har forpasset sin hjemrejse, skal man selv sørge for at komme hjem. Såfremt du ikke er sygesikret i Danmark, er det især vigtigt at tegne en syge- og hjemtransportforsikring.

Kort om pakkerejseloven

1) Kunden har ret til at overdrage rejsen til en anden mod at betale et gebyr for merarbejde (senest 7 dage før). Visse typer flybilletter / skibsbilletter kan dog ikke navneændres uden et stort gebyr - op til 100%..

2) Angivelser i vore brochurer, prislister og bekræftelser anses som en del af aftalen, medmindre andet er meddelt kunden inden aftalens indgåelse.

3) Evt. ændring i pris som følge af takstændringer, afgiftsændringer og lign., skal meddeles senest 20 dage før afrejsen, og regulering sker i både op- og nedadgående retning.

4) Reklamationer over indkvartering på rejsemålet eller andet væsentligt SKAL først og straks rettes til hotel/ejer/reception,  således at evt. mangler kan  afhjælpes lokalt.

Kontakt ved behov derefter Norsk Rejsebureau i kontorets åbningstid på tlf. 33 12 45 65.

Nødnummer udenfor åbningstid 40 46 59 16.

Andre reklamationer rettes til bureauet inden 14 dage efter hjemkomst.

5) Værneting og lovvalg: Alle konflikter, krav og uenigheder, der måtte opstå i relation til produkter

solgt af Norsk Rejsebureau, skal indbringes til
afgørelse ved Rejseankenævnet, hvis kendelser

Norsk Rejsebureau følger, eller anlægges ved den danske domstol, der i overensstemmelse med retsplejelovens regler om værneting er stedlige kompetente.

Sager skal behandles efter de danske materielle regler og love.

6) For danske statsborgere er visum ikke påkrævet. Såfremt du ikke har dansk statsborgerskab, bedes du inden bestilling forhøre dig hos den lokale myndighed (ambassade/konsulat).

7) Begrænsninger i rejsearrangørens erstatningsansvar:

Luftfartsselskaberne har det direkte ansvar for transportens korrekte gennemførelse efter

Warszawa og Montreal konventionerne,

EU Forordning 889/2002 og 261/2004 samt luftfartsloven.

Rejsearrangøren begrænser sit ansvar til de på enhver tid gældende beløbsgrænser, der fremgår af Warszawa og Montreal konventionerne (luftbefordring), Athen konventionen og EU forordning 392/2009 (befordring til søs) og COTIF konventionen og EU forordning 1371/2007 (jernbanebefordring). Rejsearrangørens erstatningsansvar kan derfor ikke overstige det beløb, som gælder for de transportører, der har det direkte ansvar for befordringen.

Den gældende SDR kurs (XDR) findes på www.nationalbanken.dk

Begrænsningerne på den maksimale erstatning efter Warszawa og Montreal konventionerne er sat til:

-  Ved passagerers død eller tilskadekomst: 113.100 SDR – såfremt luftfartsselskabet kan godtgøre, at det ikke har handlet uagtsomt eller optrådt ukorrekt, eller såfremt hændelsen skyldes tredjemands uagtsomme eller ukorrekte opførsel

- Ved skader der skyldes forsinkelse af persontransport: 4.694 SDR

- Ved ødelæggelse, bortkomst, beskadigelse eller forsinkelse af bagage: 1.131 SDR  

Begrænsningerne på den maksimale erstatning efter Athen-konventionen og EU forordning 392/2009 er sat til:

- Ved passagerers død eller tilskadekomst: 250.000 SDR til 400.000 SDR – alt efter tilskadekomstens årsag samt transportørens udviste skyld

- Ved ødelæggelse, bortkomst eller beskadigelse af håndbagage: 2.250 SDR

- Ved ødelæggelse, bortkomst eller beskadigelse af køretøjer, herunder bagage i eller på køretøjet: 12.700 SDR – transportøren er kun ansvarlig for skade forvoldt på grund af fejl fra dennes side

- Ved ødelæggelse, bortkomst eller beskadigelse af anden bagage end håndbagage og køretøjer: 3.375 SDR

Såkaldte ”værdigenstande” erstattes ikke efter regelsættene. Begrænsningerne på den maksimale erstatning efter COTIF konventionen og EU forordning 1371/2007 er sat til:

- Ved passagerers død og tilskadekomst: 175.000 SDR

- Ved tab af eller skade på genstande: 1.400 SDR

- Ved helt eller delvist tab af et køretøj: 8.000 SDR

- Ved skade på genstande efterladt i køretøjet: 1.400 SDR – transportøren er kun ansvarlig for skade forvoldt på grund af fejl fra dennes side

For så vidt angår bustransport følger begrænsningerne for død eller tilskadekomst og bortkomst eller beskadigelse af bagage af forordning 181/2011 af 16. februar 2011 om buspassagerers rettigheder.

Hvis ansvaret for transportøren ikke er begrænset i anden EU-lovgivning eller internationale konventioner, begrænser rejsearrangøren sit ansvar til tre gange pakkerejsens samlede pris.

Rejsearrangørens erstatningsansvar kan derfor ikke overstige det beløb, som gælder for de transportører, der har det direkte ansvar for befordringen. Da der ifølge internationale konventioner udbetales meget lave erstatningsbeløb, anbefaler vi, at der tegnes rejseforsikring, der dækker behandling og hjemtransport i tilfælde af ulykke og/eller sygdom/død. Ved spørgsmål: kontakt bureauet.

Dette er et uddrag af Norsk Rejsebureaus Rejsebetingelser.
Komplette betingelser ses på norskrejsebureau.dk/rejsebetingelser

Fremsendes også pr. post på forlangende.

Vigtige oplysninger og gode informationer til vinterrejsen 2021-2022:

Måltider inkluderet i hotelpriser

Afvikling af måltiderne vil være helt afhængig af de gældende regler fra de norske myndigheder.

I alle priser er måltider inkluderet som følger:

Ophold med helpension

Helpension er morgenmad (norsk: frokost), frokost (norsk: lunch) og middag.

Første inkluderede måltid: frokost på ankomstdagen. Sidste inkluderede måltid: morgenmad på afrejsedagen.

Ophold med 3/4-pension

3/4-pension er ”næsten” helpension, men man smører selv sin frokostpakke ved morgenbordet.

Nogle hoteller udleverer frokostkupon til spisesteder i området.

Første inkluderede måltid: middag på ankomstdagen. Sidste inkluderede måltid: morgenmad og selvsmurt frokostpakke på afrejsedagen.

Ophold med halvpension

Halvpension er morgenmad og middag.

Første inkluderede måltid: middag på ankomstdagen. Sidste inkluderede måltid: morgenmad på afrejsedagen.

Gratis børn / Børnepriser i kataloget er på nogle hoteller inkl. børnebuffet/børnemenu med fx pasta, pizza, kødret, salat/brød, dessert. Ønsker børn voksen 3-retters menu /aftenbuffet i stedet for børnebuffet – opkræves der nogle steder merbetaling – oplys dette ved bestilling.

I færdigpakkede busture (side 54-55) er ekstra måltider ved tidlig ankomst og/eller sen afrejse inkluderet som beskrevet i busprogram.

NB Middag kan bestå af 2 - 3 retter eller buffet (pt. afhængig af krav fra sundhedsmyndighederne). Måltider udover ovennævnte skal der betales for. De i prislisten nævnte tillæg for 3/4- eller helpension gælder kun ved bestilling og betaling til Norsk Rejsebureau for hele opholdet før afrejse. 

Hvis man ikke deltager i spisning – giv venligst hotelværten besked, der bekymres om gæsterne.              

Check in – Check out

Hoteller og fjeldstuer: Ankomst typisk fra kl. 13.00 til 17.00, afrejse mellem kl. 10.00 og 12.00.

Hytter og lejligheder: Ankomst typisk fra kl. 15.00 til 17.00, afrejse mellem kl. 10.00 og 11.00.

Lokalt Depositum

Nogle hytte- og lejlighedscentre opkræver et depositum ved ankomst (ofte svarende til prisen for slutrengøring). Depositum deponeres som regel via visakort.

Vigtigt om hytter og lejligheder

Antal personer nævnt under den enkelte hytte må ikke overskrides; alle personer, også små børn, tæller. Enkelte steder kan du ved forudgående aftale / evt. ekstra betaling overskride maksimum antal personer.

Benyttes hytte/lejlighed af max antal personer, og er alle voksne, kan det forekomme trangt.

Indretning: Mange hytter/lejligheder er privat- ejede og dermed individuelt møblerede. Her er alt fra moderne enkelhed over rustik norsk stil til charmerende ”rod-sammen”. Køkkenudstyr i hytter/lejligheder kan omfatte et noget mindre udvalg i køkkenredskaber o.lign. end det, du er vant til. Størrelsen på en ovn kan variere fra en relativt lille ovn til komfurovn.

Senge: Generelt kan man sige: Dobbeltseng har bredde fra 130 til 150 cm, nogle kan skilles som

2 enkeltsenge. Familiekøjeseng har overkøje i bredden 70-90 cm og underkøje som mindre dobbeltseng.

Opbevaringskapacitet: Ikke alle hytter/lejligheder har opbevaringsmuligheder som ”hjemme”. Der kan ”mangle” både skabe, hylder og knager. Belysning kan af og til fornemmes som en smule ”skrabet”. Pandelampe eller lommelygte kan være til god hjælp for læsehesten.

El-installationer: Vær opmærksom på at ikke alle boliger har kapacitet til at alle installationer kan være tændt samtidigt, fx sauna, 4 blus, ovn osv.

TV og Wi-Fi: Modtageforhold kan af og til være ustabile i fjeldområder. Nogle steder betales for Wi-Fi. Vi kan ikke tage ansvar for Wi-Fi forbindelse.

Hund ikke tilladt: Det kan aldrig garanteres, at der ikke har været dyr i boligen.

Affald: Skal afleveres på fælles affaldsområde.

På ski: Afstande til Ski in / Ski out / langrend kan skifte afhængig af vejrforhold. Ved stort snefald kan løjperne snees til og ved vind kan sneen fyge over sporene som forsvinder.

NB Bestil nedenstående samtidigt med bestilling af rejsen. 

Tillægsbestillinger

Linnedpakke indeholder sengelinned samt normalt 1 lille og 1 stort håndklæde.

Barneseng/-stol kan lejes til de fleste boliger.

Slutrengøring:

Vær opmærksom på at slutrengøring ikke omfatter, fx: opvask, fjernelse af hår i håndvask og bad, tømning af affaldsposer. Mange boliger har en vejledning, som opslag eller i ”hyttebog”.

Rygning under ophold hotel og hytte:

Ifølge norsk lov er det som hovedregel ikke tilladt at ryge indendørs - herunder i restauranter, barer og opholdsrum. De allerfleste hoteller/fjeldstuer og hytter/lejligheder er helt røgfrie.

Bag rattet mod skiferien:

Når der er sne i skiområdet, kommer det nok ikke som en overraskelse, at der også kan være sne af forskellig beskaffenhed på vejene. I Sverige og Norge er det påbudt ved lov at have ”fast vejgreb”, dvs:

  • Vinterdæk skal have en mønsterdybde på min. 3 m.m.
  • Snekæder bør medbringes (kørsel over kortere strækninger).
  • Pigdæk giver fast vejgreb i fjeldområderne, men er ikke altid det bedste valg til hele kørslen fra Danmark til Norge.
  • Helårsdæk skal have mønsterdybde på min. 3 mm.
  • Sommerdæk er ulovlige.

Vejtilstanden afhænger af føre/temperatur/sne/is m.m. Du kan med fordel undersøge de aktuelle kørselsforhold på flg. hjemmesider FDM samt vejdirektoraterne i Danmarks, Sverige og Norge. vejdirektoratet.dk, www.v-traffic.se og www.vegvesen.no

Vi vil dog ikke undlade at videregive et par gode norske venneråd:

  1. Kør ekstra forsigtigt, især før kurver, og når det går nedad.
  1. Undgå hårde opbremsninger, vær blid ved bremse og kobling.
  1. Hold bilen i ”jævn gang” uden stop, når det går opad.

NB Medbring skovl, advarselstrekant, lommelygte og varme tæpper.

Kørselsvejledning:

Vi har udarbejdet en kørselsvejledning (og praktiske oplysninger) til alle områder i vort program. Disse udleveres hurtigst muligt efter slutbetaling.

Leje af vinterudstyr til bilen

BIRI Drive In Center A/S:

Bregnerødvej 136, Birkerød, tlf. 45 81 10 00.

Biri tilbyder flg. rabatpriser på udlejning  til Norsk Rejsebureaus kunder:

Pigdæk samlet pris ca. kr. 1.215 for 10-12 dages leje.

Snekæder, der findes 2 typer ca. kr. 225 / 325  for 12 dage.

Skiboks ca. kr. 675 for 12 dages leje.

børnerabatter

Vi hjælper dig naturligvis gerne med udregningen, men her følger nogle retningslinjer.

Hoteller og fjeldstuer:

Forudsat børn eller ungdom ligger på opredning i forældrenes værelse (begrænset antal).

Normalt flg. rabat på ophold:  

0

-

3

år

inkl.

100

%

4

-

15

år

inkl.

50

%

16

-

18

år

inkl.

25

%

 

I dobbeltværelse kan der normalt højst bo 2 voksne og 2 børn. Hvis mere end 2 børn, er det nødvendigt at tilkøbe familieværelse. Max. 2 børn gratis pr. værelse.

Familieferie

I mange perioder giver hotellerne gratis ophold for et barn pr. 1 eller 2 voksne. For at få familierabatten skal min. 4 dage ligge indenfor rabatperioden. Max. 2 børn gratis pr. værelse.

Børn med DFDS Seaways til Oslo. På DFDS betaler man pr. kahyt - uanset fordelingen af voksne og børn.

Max 1 barn under 4 år pr. kahyt må rejse uden egen køje dvs. sove i køje med en anden.

DFDS priser side 53.

Børn med fly til Oslo

Vi har i prislisten, PRIS C, en færdigpakket pris inkl. SAS fly inkl. alle kendte olietillæg,  skatter og afgifter (skatter og afgifter udgør pt. kr. 585. Der er med SAS København-Oslo rabat på flybilletten for børn 2-11 år: i følge med voksne 25% af flybillettens pris, dog betales der fuld skat og afgift. Børn under 2 år får 90% rabat. På Norwegian betales næsten fuld pris for børn på 2 år og derover. Vi kan udregne din børneflypakkepris ved bestillingen.

Bus eller tog i Norge (Vejledende)

0-3 år inkl. gratis uden eget sæde.

4-15 år inkl. ca. 50% - med eget sæde.

Transport med hotelbil fra nærmeste station til hotellet (arrangeret af hotellet) følger enten hotellets børnegrænser eller beregnes til fuld pris.       

Norsk Rejsebureau – Frederiksberggade 10, 1459 København K. Tlf. 33 12 45 65. norskrejsebureau.dk
CVR nr. 25 10 45 44. Reg. nr. 1340 i Rejsegarantifonden. Medlem af Danmarks Rejsebureau Forening