Ofte stillede spørgsmål før din afrejse. Kilde er direkte fra Go Nordic Cruiseline.
Vi kan ikke garantere specifikke kahytsnumre. Du vil naturligvis altid blive tilbudt den kategori, du har booket, f.eks. havudsigt. Du kan altid anmode om en ændring af kahyt ved check-in, hvis tilgængeligheden tillader det.
Vores kahytter kan ikke overbelægges, medmindre det drejer sig om et spædbarn. I sådanne tilfælde skal spædbarnet dele seng med en forælder, da vi ikke har separate senge til spædbørn.
Det er i øjeblikket ikke muligt at bestille to forskellige køretøjskategorier på den samme booking online. Vi anbefaler, at du foretager din booking online og herefter kontakter os telefonisk. Hvis du booker i højsæsonen, anbefaler vi, at du kontakter os for at tjekke ledigheden.
Ved bestilling eller ændring af køretøjskategori kontakt os på +45 33 12 45 65
Husk at tjekke højden og længden på dit køretøj inkl. cykelstativ eller tagboks før, du booker din rejse. Hvis ikke dit køretøj falder inden for den bestilte kategori, kan du risikere at blive nægtet adgang om bord.
Standard Bil (lav bil) - under 1.85 m i højden - 5 m i længden
Høj Bil - under 2.20 m i højden - 6 m i længden
Bus, mellem storbil - under 4.00 m i højden - 9 m i længden
Motorcykel - under 2 m i højden - 3 m i længden
Ekstra stor privatejet varevogn - under 4 m i højden - 10 m i længden
Hvis du rejser til en særlig lejlighed / Skifere / Sommerferie og er mindst 8 personer, kan du kontakte os på +45 33 12 45 65 eller norsk@norskrejsebureau.dk
Det er ikke muligt at reservere billetter, da vi arbejder med flydende priser. Betalingen skal derfor ske, når du booker rejsen.
Hos Norsk Rejsebureau vil du spare online gebyr på DKK 75 ,- ved at booke Go Nordic Cruiseline sammen med dit ophold i Norge
Go Nordic Cruiseline sælges kun sammen med ophold.
Check-ind lukker normalt 15 minutter før afgang. Tjek venligst din bookingsbekræftelse for check-ind- og boardingtider. Vær opmærksom på trafikken og det store antal passagerer i højsæsonen.
København og Oslo
Check-in
Passagerer med køretøj
Check-in åbner 14:45. Dette gælder både Standard og Commodore-gæster.
Check-in lukker 15 minutter før afgang.
Passagerer til fods
Check-in åbner 09:00 på afgangsdagen.
Check-in lukker 15 minutter før afgang.
Boarding
Boarding starter, når kahytterne er klar. Se tiderne nedenunder.
Minicruise-gæster kan boarde igen 1 time efter ankomst.
Kahytter- Standardkahytter er klar fra 14:45 og senest 15 minutter før afrejse - Commodore-kahytter er klar kl. 12:45.
Sejltid
København/Oslo
Afgang: 16:30 - Ankomst: 10:00
Bemærk: Ændringer i sejlplanen vil blive vist i terminalen.
Pas og ID
Alle passagerer skal fremvise de relevante rejsedokumenter ved ankomst til terminalen. Disse inkluderer et gyldigt pas, rejse bekræftelse, dokumenter til bilen og kæledyr og/eller andre påkrævede dokumenter afhængigt af reglerne i ankomstlandet.
Nordiske statsborgere
Alle nordiske statsborgere (Danmark, Sverige og Norge) over 16 år skal medbringe gyldigt legitimation i form af fysisk pas eller fysisk skandinavisk kørekort (kørekort på mobilen godtages ikke). Børn under 16 år, som rejser sammen med sine forældre, behøver ikke at medbringe egen legitimation, så længe forældrene har korrekt legitimation med sig. Politiet opfordrer dog stadigvæk børn, som har pas eller anden legitimation at medbringe legitimation, da det både forkorter ventetiden og letter kontrollen.
Schengen-borgere
Borgere fra et Schengen-land skal fremvise enten pas eller nationalt ID-kort med billede.
Ikke-nordiske statsborgere
Alle ikke-nordiske statsborgere, uanset alder, skal medbringe pas. Hvis ikke det medbringes, vil du blive afvist ved check-in. Børn uden nordisk statsborgerskab skal også medbringe pas.
Tilladt bagage og farligt gods
Passagerer til fods er selv ansvarlige for at bære deres bagage fra terminalen til skibet. Vi anbefaler derfor, at du ikke medbringer mere bagage, end du selv kan bære. Passagerer med køretøj har ikke adgang til deres køretøj under overfarten, og vi gør derfor opmærksom på, at du skal medbringe alt det, du skal bruge om bord, når du forlader bildækket.
Elektriske apparater
Af sikkerhedsmæssige årsager er det kun tilladt at medbringe personlige elektriske apparater om bord i kahytten.
Det er ikke tilladt at medbringe større elektriske apparater som f.eks. elkedel, kogeplade og andre køkkenredskaber, da de udgør en brandfare om bord. Du kan blive bedt om at deklarere din bagage til os og/eller toldmyndighederne. Hvis du medbringer særlig bagage, bedes du kontakte vores kundeservice på forhånd for at undgå besvær ved check-in. Farligt gods og våben skal deklareres ved tidspunktet for bookingen og ikke senere end 24 timer før afrejse og kan kun transporteres i et køretøj.
Du kan finde mere information om transport af farligt gods og våben i vores rejsebetingelser under punkt 12. - Hos Go Nordic Cruiseline
Hvis du rejser på et minicruise, kan du gå ombord igen en time efter ankomst
Børn op til 3 år rejser gratis, hvis de ikke behøver egen seng (maks. 1 barn per kahyt). Du må desværre ikke medbringe egne børnesenge i vores standard kahytter på grund af sikkerhedsreglerne om bord. Vi kan dog montere sengeheste på vores senge for at forhindre, at barnet falder ud af sengen, mens det sover.
I enkelte af vores Premium kahytter kan vi stille en barneseng til rådighed (kan variere alt efter hvilket skib). Disse kahytter er mere rummelige, så en ekstra seng blokerer ikke udgangen.
Du kan få udleveret en baneseng ved at henvende dig i vores reception på dæk 7. Bemærk venligst, at vi ikke kan garantere en babyseng til alle. Det forventes som udgangspunkt at et spædbarn op til 3 år kan sove i samme seng som forælder og derfor ikke behøver egen seng.
Ja, det er muligt at få monteret en sengehest på køjesengene i vores standard kahytter. Det er en god ide, hvis du rejser med børn.
Det er desværre ikke muligt at få en sengehest på en dobbeltseng i vores Commodore kategori kahytter.
Vi kan tilbyde en ekstra opredning i visse af vores Premium kahytter og i vores handicapvenlige kahytter. Det er ikke muligt at booke en ekstra opredning online. Kontakt os venligst på +45 33 12 45 65 for mere information. Du kan se hvilke kahytter, der kan rumme en ekstra opredning i vores oversigt for kahytter for vores skibe
Nordic Crown - Læs mere
Nordic Pearl - Læs mere
Bemærk: Det er ikke muligt have få udleveret en babyseng og en ekstra opredning i samme kahyt.
Alle priser er opgivet i DKK om bord.
Det er muligt at hæve både DKK og NOK i skibets hæveautomat på dæk 7. Du kan benytte gængs valuta (NOK, DKK, SEK, EUR og GBP) og de fleste korttyper på skibets salgssteder.
Af sikkerhedsmæssige årsager er det ikke tilladt at opholde sig på bildækket under overfarten. Sørg derfor at medbringe alt, du skal bruge om bord, når du går fra bildækket.
Det er ikke tilladt at ryge ombord, medmindre du befinder dig i et af vores rygeområder på yderdækket. Der vil være skilte ombord, der henviser til rygeområderne. Hvis du er i tvivl, er du altid velkommen til at kontakte vores besætning ombord.
Hele vores besætning er førstehjælpsuddannet. Vi har ingen medicinske faciliteter om bord, så du skal sikre dig, at du er rask og i stand til at rejse. Vi anbefaler, at du har en rejseforsikring i nødstilfælde.
Det er ikke muligt at købe søsygepiller om bord på vores skibe. Vi anbefaler derfor, at det købes på apoteket før afgang.
Telenor Maritime er tjenesteudbyderen, og du kan købe adgang til den via din telefon, når du logger på Wi-Fi eller i vores reception om bord. Wi-Fi-adgangskoden er begrænset til én enhed ad gangen.
Køb den ønskede pakke til denne rute. Vi tilbyder 4 valgmuligheder på ruten mellem København og Oslo:
Surf Small: DKK 39,00 1 t. Web, chat, e-mail og sociale medier
Surf Medium: DKK 79,00 5 t. Web, chat, e-mail og sociale medier
Surf One Way: DKK 119,00 24 t. Web, chat, e-mail og sociale medier
Surf Roundtrip: DKK 199,00 44 t. Web, chat, e-mail og sociale medier
Streaming one way: DKK 159,-
Der er gratis Wi-Fi til rådighed for alle Commodore- og konference gæster. Commodore-gæster skal oplyse deres kahytsnummer i receptionen på dæk 7 for at få adgang til den gratis Wi-Fi.
Husk at bruge de korrekte netværksindstillinger på din telefon. Vi anbefaler, at du deaktiverer roaming for at undgå, at du bliver faktureret på din egen telefonregning.
Vær opmærksom på, at skibene har et fungerende satellitnetværk Telenor Maritime, hvorfra der gælder højere takster for at foretage og modtage opkald. Kontakt venligst dit telefonselskab for at få et mere detaljeret overblik, før du bruger det.
Ja, du må gerne tage et kæledyr med på rejsen, men det skal blive i kahytten. Kæledyr skal bookes på billetten, og dette kan kun gøres ved at kontakte os på +45 33 12 45 65.
Temperaturen på bildækket svinger, og af hensyn til dit kæledyrs komfort og velbefindende tilbyder vi ikke denne service.
Dit kæledyr skal have et gyldigt pas, der er i overensstemmelse med de statslige regler for rejser med kæledyr i det land, du rejser til og fra.
Alle kæledyr skal forblive i den kæledyrsvenlige kahyt, medmindre de anses som førerhund eller servicedyr. Husk at medbringe dokumentation for din førerhund eller servicedyr.
Ja, du kan forudbestille dine måltider om bord, når du booker din rejse online. Du kan også tilføje måltider til din booking på din profil eller ved at kontakte os på +45 33 12 45 65.
Du kan se vores udvalg af måltider og drikkevarer her.
OBS! Hvis du ønsker at forudbestille måltider, skal dette ske senest 32 timer før afrejse.
Ja, vi tilbyder følgende velkomstpakker om bord.
2 øl, 2 vand og en lille pose chips - 142 DKK
2 alkoholfri øl, 2 vand og en lille pose chips - 142 DKK
4 sodavand og en lille pose chips - 142 DKK
1 flaske champagne, peanuts og druer - 399 DKK
Du kan forudbestille din velkomstpakke ved at kontakte os på +45 33 12 45 65
København
Vores terminal i København er lettilgængelig via offentlig transport, og du kan med fordel tage S-toget til Nordhavn Station, der ligger 10 minutters gang fra terminalen.
Oslo
Vores terminal i Oslo ligger 15-20 minutters gang fra Oslo Sentralstasjon, hvor de fleste toge og busser kører til og fra. Vi anbefaler man undersøger offentlige transportmuligheder på forhånd. Bemærk venligst, at vi ikke har en shuttle bus til og fra terminalen i Oslo.
Ja, vi har elevatorer på vores skibe. Hvis du har brug for at blive parkeret i nærheden af en, skal du give os besked når du foretager din booking. på +45 33 12 45 65
Hvad sker der med glemte sager om bord?
Hvis du har glemt eller tabt noget om bord, anbefaler vi, at du kontakter os hurtigst muligt. Vi opbevarer altid glemte sager om bord i en periode. Du kan skrive til vores hittegods her.
Lostandfound@gonordiccruiseline.com
Husk at inkludere kontakt information, en beskrivelse af genstanden, dato for afrejse og navnet på skibet (du finder sidstnævnte i din booking bekræftelse).
Der vil blive påregnet et ekspeditionsgebyr på DKK 150,- samt porto ved forsendelse.
Ja det er tilladt at medbringe klapvogn/barnevogn. Du bedes kontakte receptionen ombord, for hjælp til placering under overfarten.